Webshop mersalg

Der er mange bøger om at sælge mere med webshop, men den bedste er definitivt den, som Benjamin Gundgaard har skrevet med titlen “Sælg mere på nettet”. Det er en bog, der udelukkende handler om E-handel – og skrevet med ét mål for øje: At øge salget på webshops. Mange står jo i den situation, at de har et anstændigt godt salg på deres webshop, men at flertallet af gæsterne på netbutikken går igen, før de har købt noget.

En gæst der ikke køber er spildt – næsten da

Hvis du har mange besøgende på din webshop, og de ikke køber noget, er det selvfølgelig træls. Endnu mere træls er det, hvis du har betalt for deres besøg via for eksempel annoncer på Google og andre steder. Det er jo ikke sjovt at betale op til ganske mange kroner for at få en gæst ind på webshoppen, der så går igen uden at købe. Men hvorfor går de igen?

Der er mange årsager – og de spænder lige fra dårligt designede købsflows til elementer, der gør den potentielle kunde utryg. En anden og meget almindelig årsag er, at det ganske enkelt er for vanskeligt at gennemføre et køb. Mange webdesignere tager fejlagtigt udgangspunkt i, at alle er lige så vante til at færdes på hjemmesider og handle der, som webdesigneren er det.

Hvis du vil se et knagende godt eksempel på en hjemmeside, der virkelig er optimeret med henblik på at få flest mulige til at konvertere, kan vi vise dig denne:

Billige flybilletter til Rom

Læg mærke til, hvor nemt det er at overskue – og hvor få indledende valg du skal træffe, hvis du er på udkig efter billige flybilletter til Rom.

Kan alle sælge mere på deres webshop?

Som udgangspunkt er svaret ja! Der er typisk altid forbedringer at gøre, og meget ofte er det ganske små ting, der skal til, før der er synlige stigninger i konverteringsraten. Blot farven på en kanp kan have dramatisk effekt nogle gange.

Læs bogen – den er så rigeligt de sølle 995 kroner, den koster, værd.